2009. január 12., hétfő

Duplán burkolt kekszrudak


Karácsonyra kaptam 4 szakácskönyvet, és szilveszterkor le is teszteltem ebből hármat. Ez a recept a Csokoládés finomságok aranykönyve-ből való, annyi változtatással, hogy csökkentettem a keményítő mennyiségét. Nekem az íze a vaníliás karikára emlékeztet, amit nagyon szeretek. Hamar elfogyott :)


Hozzávalók:
  • 300 g finomliszt
  • 10 dkg keményítő
  • 360 g vaj
  • 100 g porcukor
  • 1 ek vaníliaeszencia
  • csipet só
  • étcsokoládé
  • fehér csokoládé
A sütőt 180 fokra előmelegítem, és kibélelek 2 tepsit sütőpapírral. A lisztet a sóval és a keményítővel összekeverem egy nagy tálban. A vajat, porcukrot és vaníliaeszenciát egy másik edényben habos krémmé keverem. A krémet a lisztes keverékhez adom és összedolgozom. A nyomózsákba 1-1,5 cm-es csövet teszek és beletöltöm a tésztát. Rudakat nyomok az előkészített tepsire 5 cm-es távolságokat hagyva. 10-12 percig sütöm, amíg pirulni kezd a széle. Amikor kihűltek olvasztott fehér és étcsokoládécsíkokat húzok rájuk, és hagyom megdermedni.
Bon appétit!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nem nagyon gyulnek itt a dolgok, teso! tessek fozni finomakat! :o)