2010. április 24., szombat

Krumplis lángos



Kísérleteztem már párszor lángossal, de eddig ez lett a legfinomabb. Könnyebb és gyorsabb mint gondoltam, de ha már éhesen kezdene neki az ember keressen gyorsabb receptet, 1 órát rá kell szánni dagasztással és kelesztéssel együtt. A krumpli is hamar megfőtt, hiszen csak 1 nagyobb méretű kell bele, így hamar ki is hűl, forrón nem szabad a tésztába keverni.  Kint sütöttem délután a kertben, végre jó idő van! Olyan gyorsan elfogyott, hogy csak félkész állapotban sikerült lefotóznom :)

Hozzávalók:
  • 500 g liszt (plusz a szóráshoz és az élesztő felfuttatásához)
  • kb 2 dl langyos tej (függ a liszttől, hogy mennyit vesz fel)
  • 200-250 g krumpli ( 1 nagy darab)
  • fél csomag friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 kk só
  • fokhagyma
  • reszelt sajt
  • tejföl
  • újhagyma
A megpucolt és feldarabolt krumplit megfőzöm, aztán pépesre töröm. A langyos tejet, cukrot, élesztőt és 2 ek lisztet alaposan elkeverem. Letakarom és kb 10 perc alatt hagyom felfutni (általában rárakom a radiátorra, úgy gyorsabban megvan). Eközben a krumpli is kellően kihűl. Egy nagy tálban az 500 g lisztet elkeverem a sóval, aztán hozzáadom a felfuttatott élesztőt és a krumplit. Kb 10 percig gyúrom, dagasztom, ha nagyon ragadna apránként lisztet adok hozzá, amíg lágy még kissé nedves tésztát kapok. Kilisztezem a tál alját, belerakom a tésztát, majd a tetejére is  lisztet szórok, letakarom egy nedves konyharuhával és meleg helyen (max 40 fokon) kelesztem, amíg minimum a duplájára nem nő. Kiborítom a tésztát a nyújtódeszkára és 1-1,5 cm vastagra nyújtom, majd tetszés szerinti méretre szaggatom. Most épp egy borospohárral csináltam, kicsit nagyobb az átmérője, mint egy vizespohárnak. Egymás mellé helyezem őket, pihentetem kicsit, 10-15 percig. Ezalatt lereszelem a sajtot, fokhagymanyomón kétszer áttöröm a fokhagymát, összekeverem egy kevés vízzel és sóval. Aktuális az újhagyma, abból is vágok egy kicsit. Felforrósítom az olajat, széthúzkodom a tésztát lángos alakúra és kisütöm, tetszés szerint ízesítem. Bon appétit!

Nincsenek megjegyzések: