2008. december 18., csütörtök

Crème brûlée


Ezt a desszertet 2 hete készítettem először a saját szülinapomra, otthoni környezetben. Egyik kedvenc édességem elkészítés szempontjából. Pirózhatok vele, sőt kötelező. És persze finom is, nem kicsit. Szerintem egyszerű elkészíteni, és nem kell utána sokat mosogatni. 7 db felfújtas tálhoz mértem az arányokat.

Hozzávalók:
  • 7 dl tejszín
  • 7 dl tej
  • 26 dkg cukor
  • 14 tojássárgája
  • 1 vaníliarúd
A tejszínt, tejet, cukrot és tojássárgáját egy lábasban összekeverjük. A vaníliarudat hosszában kettévágjuk, kikaparjuk a belsejét, és hozzáadjuk az összekevert krémhez, a kikapart rúddal együtt. Addig főzzük ezt a keveréket, amíg "csípős" nem lesz. Azaz ha beledugjuk az ujjunkat csípi a meleg. Kitöltögetjük a formákba, majd magas falú tepsibe helyezzük őket. Előmelegített 160 fokos sütőbe rakjuk és mielőtt még rá zárnánk az ajtót, a tepsit felöntjük vízzel, hogy a sütőben -+ gőzben süljön a krémünk.
40 perc kell neki minimum, sütője válogatja. Én nem is tudom már mennyi ideig sült az enyém.
Miután megsült, lehűtjük, akár egy éjszakán át is, és tálalás előtt megszórjuk cukorral, rákaramellizáljuk, és újra lehűtjük. A cukorégetés történhet spéci konyhai karamellizáló pisztollyal vagy berakhatjuk grillező fokoztaton a sütőbe is(ezt a verziót még nem próbáltam).
Bon appétit!

3 megjegyzés:

starfi írta...

ilyen nekem is van (fáklya), meg kaptam hozzá tálkákat is. Te hol vetted ezeket a tálkáid?

egyébként állítólag a sütőben való grillezés során nem lesz akkora hő, amivel karamellizálni lehet a rászórt cukrot, talán nem is jó az a verzió...

PetitePomPom írta...

A tálkák az Auchan-ból valók (igazából csoki szufléhoz vettem), a fáklya pedig a metro-ból.
A sütős verziót pedig a többi receptből találtam, amit a neten olvastam.

starfi írta...

jaja, azért is szeretnék én is ilyet, mert szuffléhoz nem lenne megfelelő, az amilyen van.